Google Analytics 4 Masterclass
- Dvoudenní mistrovské intenzivní prezenční školení
- Podíváme se pod pokličku, půjdeme hluboko a na dřeň
- Takřka vše, co se můžete o Google Analytics 4 dozvědět
- Navíc zdarma účast na základním Google Analytics 4 Online
Komu je školení určeno?
Dvoudenní intenzivní mistrovský kurz je určený pro vás, pokud chcete Google Analytics 4 opravdu do hloubky rozumět. Pokud v nich chcete umět nejen číst, ale i vše navrhnout, naimplementovat a nakonfigurovat.
U každého tématu chcete projít od naprostých základů až do velmi pokročilých technických postupů, slyšet potřebný širší kontext, neodnést si jen většinové dostatečně dobré řešení, ale znát všechny dostupné možnosti a umět se mezi nimi sám rozhodovat. Všechno si během školení vyzkoušet, na všechno si prakticky sáhnout.
Pokud hledáte komplexní kurz Google Analytics 4 od A do Z, tohle je ten pravý. Ideální pro pokročilé markeťáky, webové a datové analytiky, implementátory a všechny, kteří chtějí Google Analytics 4 ovládnout skutečně do detailu.
Hledáte naopak základní kurz Google Analytics 4?
Podívejte se místo toho na školení Google Analytics 4 Online. Tento online kurz, rozložený do dvou půldnů, je určený pro vás, pokud s Google Analytics 4 začínáte, chcete se s nimi seznámit, na uživatelské úrovni je pochopit a prakticky ovládnout. Chcete se orientovat v jejich přehledech a metrikách, umět si vyhodnotit svou reklamní kampaň, najít slabá místa na webu nebo sestavit vlastní report. Pokud hledáte solidní základní kurz Google Analytics 4, tohle je ten pravý.
Předpoklady pro účast
Předpokladem pro účast na Google Analytics 4 Masterclass je předchozí pokročilá uživatelská orientace v rozhraní a reportech Google Analytics 4.
Pokud si nejste jistí, že to splňujete, můžete ještě před samotným dvoudenním prezenčním školením navíc volitelně absolvovat základní jednodenní kurz Google Analytics 4 Online, na který od nás dostanete přístup zdarma. Na něm se naučíte:
- Co je webová analytika, co řeší a jaké nástroje se používají. Proč je důležité znát metodiku používaného nástroje.
- Jak správně pracovat s reportovanými čísly a jak nad nimi přemýšlet. Na jaké otázky se v analytice ptát a co je naopak zbytečné řešit.
- Co jsou dimenze, metriky a segmentace. Proč jim musíte rozumět a jak s nimi pracovat. Jak rozumět základním metrikám Google Analytics 4, v čem jsou specifické a záludné.
- Jak se orientovat v rozhraní Google Analytics 4, jak pracovat s reporty, filtry, segmentací, publiky… Co jsou průzkumy a jak je využívat.
- Jak si upravit reporty pro své vlastní potřeby. Jak si sestavit a přidat chybějící důležité reporty.
- Jak sledovat a vyhodnocovat chování uživatelů na webu. Jak značkovat a měřit reklamní kampaně a jiné zdroje návštěvnosti. Jak vyhodnocovat jejich úspěšnost a hledat v nich příležitosti pro zlepšení. Co jsou atibuční modely a data-driven atribuce.
- Jak sestavovat vlastní publika a jak je dál využívat pro segmentaci uživatelů nebo cílení reklamy. Co jsou to prediktivní publika a jak vám mohou pomoci.
V rámci samotného dvoudenního prezenčního školení Google Analytics 4 Masterclass bude výklad na řadě míst relativně technický, měli byste mít tedy povědomí i o technických tématech:
- Měli byste tušit, co je JavaScript, jak vypadá základní měřicí kód Google Analytics, kde ho najdete, proč se vůbec používá a co v principu dělá.
- Měli byste tušit, co jsou to cookies a k čemu jsou užitečné.
- Lehkou výhodou pro vás bude, pokud jste se už někdy potkali s dotazovacím jazykem SQL.
- Měli byste se orientovat v Google Tag Manageru, mít zkušenost s prací v něm.
Co se naučíte?
- Úvod do event-based analytiky.
- Universal Analytics vs. Google Analytics 4.
- Pohled pod pokličku aneb podrobná architektura Google Analytics 4.
- Strukturování účtu v různých situacích a scénářích.
- Rychlé založení nové služby.
- Vylepšené měření – Enhanced Measurement i včetně náznaku budoucí funkčnosti.
- Detailní možnosti konfigurace služby a datového streamu.
- Definice cílů na základě událostí. Pokročilé možnosti a triky pro definici různých cílů.
- Cross-domain měření. Pokročilé možnosti. Rizika souběhu s Universal Analytics.
- Nativní měřicí kód i nasazení s Google Tag Managerem.
- Pokročilé varianty nasazení měřicího kódu, souběh víc GA4 kódů na jednom webu.
- Různé konfigurační možnosti měřicího kódu.
- Smysluplné oddělení page_view události od config tagu.
- Consent Mode.
- Různé strategie, jak pojmout dual tracking Google Analytics 4 & Universal Analytics, nativně i v Google Tag Manageru.
- Vlastní události, uživatelské proměnné a parametry událostí. Detailní principy jejich fungování, práce s nimi v BigQuery.
- Cross-device měření, práce s User ID a Google Signals.
- Pokročilé možnosti implementace Ecommerce, nativně i v Google Tag Manageru, různé přístupy a varianty.
- Sémantický datalayer.
- Firebase, mobilní analytika, mobilní datové streamy, best practices pro implementaci a testování.
- Measurement Protocol a server-side trackování obecně.
- Data Import – nahrávání rozšiřujících dat o produktech či uživatelích, import offline událostí nebo nákladových dat, storna objednávek.
- 3 strategie návrhu měření. Co všechno měřit a kam. Jak nazývat události a parametry.
- Analytická dokumentace.
- Náštěvy a atibuční modely. Data-driven atribuce. Prediktivní metriky.
- Google Analytics a Google Ads.
- Vlastní publika. Dynamic lookbacks. Audience Triggers. Prediktivní publika.
- Dotazování na data pomocí Google Analytics Data API
- Google BigQuery, založení projektu, export dat z Google Analytics 4, dotazování nad daty.
- Placená 360 verze Google Analytics 4.
- Výhled novinek do budoucna.
Co dostanete?
- Dvoudenní prezenční školení nabité informacemi.
- Navíc zdarma účast na základním kurzu Google Analytics 4 Online.
- Každý den začátek v 9:30, konec mezi 17:00 až 18:00.
- Na jednom termínu 5–12 účastníků.
- Wifi přístup pro váš notebook (počítače nejsou v učebně k dispozici).
- Společný oběd v ceně školení.
- Drobné občerstvení během celého dne.
- Tištěnou verzi prezentace.
- E-mailovou konzultaci s lektorem dva týdny po školení.
- Odkazy na další zdroje pro samostudium.
- Repete za polovic.
Váš lektor
Jan Tichý
Honza se již řadu let zabývá poradenstvím v oblasti webové analytiky a Google Analytics. Je Google Certified Trainer. Spoluvlastní digitální agenturu Taste, kde je jako Chief Product Officer odpovědný za strategický, produktový a znalostní rozvoj společnosti.
Kurz je aktuálně nedostupný.
Rádi vám pomůžeme s přechodem na Google Analytics 4. Podívejte se, co Taste nabízí.
Nehodí se vám žádné z nabízených míst či termínů? Chcete obsah školení přizpůsobit na míru svým požadavkům? Zeptejte se nás nezávazně na možnost individuálního školení .