Google Analytics 4 Online

Online školení Google Analytics 4 od Honzy Tichého
  • Dva půldny základního online školení webové analytiky
  • Používání Google Analytics 4, rozhraní a reportů
  • Podrobné vyhodnocování a řízení kampaní i webu
  • Pro online markeťáky, manažery a majitele webů

Komu je školení určeno?

Online kurz je určený pro vás, pokud s Google Analytics 4 začínáte nebo s nimi máte základní zkušenost. A potřebujete je na uživatelské úrovni solidně pochopit a prakticky ovládnout. Seznámit se s nimi, získat dostatečný přehled o tom, jak fungují, co nabízí a k čemu je využít. 

Chcete se orientovat v jejich přehledech a metrikách, umět si vyhodnotit svou reklamní kampaň, najít slabá místa na webu, sestavit vlastní report nebo využít nasbíraná data pro segmentaci uživatelů a další cílení reklamy. Pochopit webovou analytiku i trochu ze šířky a rozumět tomu, proč to všechno vlastně máte od Google Analytics 4 chtít.

Zároveň se ale nechcete utopit v záplavě technických detailů, hromadě možných variant, nechcete vůbec řešit nasazení, konfiguraci, implementaci, měřicí kód a jiné programátorské aspekty, nezajímá vás pohled pod kapotu.

Pokud hledáte solidní základní kurz Google Analytics 4, tohle je ten pravý. Ideální pro online markeťáky, manažery nebo majitele webů.
 

Hledáte naopak velmi pokročilý kurz Google Analytics 4?

Podívejte se místo toho na školení Google Analytics 4 Masterclass. Jedná se o dvoudenní prezenční intenzivní nalejvárnu i praktický workshop. Projdete úplně vším, co se Google Analytics 4 týká. Od základů až po velmi pokročilé technické postupy. Od implementace až po práci s daty a jejich využití. Od samotného sběru dat přes jejich uchování a agregace v systému až po zpracování v externích nástrojích a databázích. A jako bonus máte v rámci něj navíc zdarma i možnou účast na základním jednodenním kurzu Google Analytics 4 Online. Pokud hledáte komplexní kurz Google Analytics 4 od A do Z, tohle je ten pravý.

Předpoklady pro účast

Školení Google Analytics 4 Online je určeno pro začátečníky nebo středně pokročilé uživatele tohoto měřicího systému. Předpokládá, že už máte Google Analytics 4 nasazené na nějakém svém webu, už jste se do nich někdy přihlásili, už jste se z nich někdy pokusili sami něco vyčíst. Výhodou, ale nikoliv nutností, je předchozí zkušenost se starými Universal Analytics.

Co se naučíte?

  • Co je webová analytika, co řeší a jaké nástroje se používají. Proč je důležité znát metodiku používaného nástroje.
  • Jak správně pracovat s reportovanými čísly a jak nad nimi přemýšlet. Na jaké otázky se v analytice ptát a co je naopak zbytečné řešit.
  • Co jsou dimenze, metriky a segmentace. Proč jim musíte rozumět a jak s nimi pracovat. Jak rozumět základním metrikám Google Analytics 4, v čem jsou specifické a záludné.
  • Co je to event-based analytika. Jak se liší od předchozích přístupů, na které jste možná zvyklí. Jaké jsou nejdůležitější rozdíly mezi Universal Analytics a Google Analytics 4.
  • Jak se poprat se ztrátou dat, cookie lištami, blokováním cookies a měření v prohlížečích.
  • Jak se orientovat v rozhraní Google Analytics 4, jak pracovat s reporty, filtry, segmentací, publiky… Co jsou průzkumy a jak je využívat.
  • Jak si upravit reporty pro své vlastní potřeby. Jak si sestavit a přidat chybějící důležité reporty.
  • Jak sledovat a vyhodnocovat chování uživatelů na webu. Jak sbírat vlastní události, uživatelské proměnné a parametry událostí. Jak měřit e-commerce, nákupní chování a odeslané košíky.
  • Jak značkovat a měřit reklamní kampaně a jiné zdroje návštěvnosti. Jak vyhodnocovat jejich úspěšnost a hledat v nich příležitosti pro zlepšení. Co jsou atibuční modely a data-driven atribuce.
  • Jak sestavovat vlastní publika a jak je dál využívat pro segmentaci uživatelů nebo cílení reklamy. Co jsou o prediktivní publika a jak vám mohou pomoci.
  • Výhled plánovaných novinek v Google Analytics 4 do budoucna.

Co není součástí školení?

Školení je nabité informacemi a na jeho konci budete odcházet s hlavou plnou nových poznatků a nápadů. I tak necháme úplně stranou řadu pokročilých a technických témat, která nedává smysl za jeden den stihnout. Pokud by vám to bylo líto, podívejte se na náš Google Analytics 4 Masterclass! K čemu se tedy určitě nedostaneme:

  • Všechna technická, implementační a konfigurační témata.
  • Založení účtu a služby, správná struktura účtu pro více zemí nebo jazykových mutací, strategie měření. Konfigurace služby a datového streamu. Enhanced Measurement.
  • Nasazení měřicího kódu na web nebo do Google Tag Manageru. Vlastní události, uživatelské proměnné a parametry událostí.
  • Spousta špatných cest k měření Ecommerce a několik správných. Sémantický datalayer.
  • Různé varianty nasazení měřicího kódu, souběh víc GA4 kódů na jednom webu, duální měření do Universal Analytics i Google Analytics 4. Cross-domain měření.
  • Cross-device měření, práce s User ID a Google Signals.
  • Consent Mode, měření ve světě cookie lištiček, dopočítávání chybějících dat.
  • Pohled pod pokličku aneb podrobná architektura Google Analytics 4.
  • Různé možnosti měření cílů. Vlastní publika. Dynamic lookbacks. Audience Triggers. 
  • Firebase, mobilní analytika, mobilní datové streamy, best practices pro implementaci a testování.
  • Measurement Protocol a server-side trackování obecně.
  • Data Import – nahrávání rozšiřujících dat o produktech či uživatelích, import offline událostí nebo nákladových dat, storna objednávek.
  • Dotazování na data pomocí Google Analytics Data API
  • Google BigQuery, založení projektu, export dat z Google Analytics 4, dotazování nad daty.
  • Placená 360 verze Google Analytics 4.

Co dostanete?

  • Dva půldny nabité informacemi o GA4.
  • Začátek v oba dny v 9:30, konec pokaždé ve 13:30.
  • Dostatečný prostor pro společnou diskuzi a všechny vaše otázky.
  • Na jednom kurzu připojených nejvýše 50 účastníků.
  • Elektronickou verzi prezentace.
  • E-mailovou konzultaci s lektorem dva týdny po školení.
  • Odkazy na další zdroje pro samostudium.
  • Repete za polovic.

Váš lektor

Jan Tichý

Honza se již řadu let zabývá poradenstvím v oblasti webové analytiky a Google Analytics. Je Google Certified Trainer. Spoluvlastní digitální agenturu Taste, kde je jako Chief Product Officer odpovědný za strategický, produktový a znalostní rozvoj společnosti.

Kurz je aktuálně nedostupný.

Nehodí se vám žádné z nabízených míst či termínů? Chcete obsah školení přizpůsobit na míru svým požadavkům? Zeptejte se nás nezávazně na možnost individuálního školení .