Universal Analytics

Školení Google Analytics (Universal Analytics) od Honzy Tichého
  • Úvod do webové analytiky a metodiky Google Analytics
  • Podrobné vyhodnocování kampaní i webu
  • Pokročilé reporty a funkce Google Analytics
  • Jak to vše promítnout do webu a propagace

Komu je školení určeno?

Celodenní školení je určeno vlastníkům webů, správcům PPC reklam a jiných kampaní, markeťákům, manažerům i webmasterům, kteří s Google Analytics (Universal Analytics) začínají nebo s nimi již mají základní zkušenost a chtějí se je naučit využívat prakticky a do hloubky.

Předpoklady pro účast

Školení je primárně určeno pro pokročilejší uživatele, kteří již běžně pracují se základními statistikami. Předpokládá, že jste se již do Google Analytics někdy přihlásili, máte v nich svůj vlastní účet a naměřená nějaká data, rámcově se orientujete v rozhraní a reportech, znáte pojmy jako návštěva, návštěvník, míra okamžitého opuštění či konverzní poměr.

Pokud jste úplní začátečníci, měli byste nejdřív absolvovat online kurz Úvod do webové analytiky. Ten vám pomůže zorientovat se ve všech důležitých pojmech a dostat se na potřebnou vstupní úroveň. Dozvíte se v něm řadu věcí, které budete později na velkém školení potřebovat a budeme už s nimi rovnou od začátku pracovat:

  • Co je webová analytika, jaké jsou její dílčí obory, vo řeší, v čem se liší a jaké nástroje se pro ně používají?
  • Co jsou dimenze, metriky a segmentace? Proč jim musíte rozumět a jak s nimi pracovat?
  • Proč je důležité znát metodiku používaného nástroje?
  • Jak rozumět základním metrikám Google Analytics, v čem jsou specifické a záludné?
  • Proč vám počet návštěv, uživatelů, délka návštěvy nebo míra okamžitého opuštění ukazuje něco jiného, než jste si intuitivně mysleli? A jak se s tím vyrovnat?
  • Proč vám reklamní systém fakturuje za víc prokliků, než kolik vidíte v Google Analytics příchozích návštěv?
  • Proč ani rostoucí míra okamžitého opuštění nebo klesající konverzní poměr nemusí být špatná zpráva?
  • Jak správně pracovat s reportovanými čísly a jak nad nimi přemýšlet? Na jaké otázky se v analytice ptát a co je naopak zbytečné řešit?

Co se naučíte?

Na školení jako takovém se seznámíte s pokročilými funkcemi a statistikami bezplatného měřicího nástroje Google Analytics (Universal Analytics). Naučíte se praktické postupy při běžné práci s reporty. Osaháte si poslední novinky v rozhraní. Dozvíte se o dalších užitečných nástrojích i o obecných principech webové analytiky v širších souvislostech.

Naučíte se:

  • orientovat se v rozhraní Google Analytics,
  • navrhnout správnou strategii rozložení účtů a profilů,
  • porozumět systému přístupových práv a zvolit správnou bezpečnostní politiku,
  • pracovat s pokročilejšími reporty a funkcemi Google Analytics,
  • prakticky používat filtry, segmentaci, vlastní reporty,
  • seznámit se se statistikami v reálném čase, cestami s více kanály, SEO reporty…
  • sledovat složitější případy různých cílů a nákupních košíků,
  • značkovat své reklamní kampaně, vyhodnocovat jejich úspěšnost a hledat v nich příležitosti pro vylepšení,
  • vyvarovat se problémů, které ztěžují vyhodnocování reklamních kampaní,
  • pracovat s klíčovými slovy a vstupními stránkami pro účely SEO a PPC,
  • najít na webu slabá místa, kde se uživatelé ztrácí,
  • sledovat na webu různé události či interní vyhledávání,
  • kombinovat údaje z dalších nástrojů, jako jsou třeba PPC systémy,
  • využívat multivariantní testování, A/B testování a další analytické nástroje.

A zejména – dozvíte se, jak to vše prakticky promítnout do vylepšování svého webu, jeho obsahu, použitelnosti, obchodní účinnosti, efektivity reklamních kampaní či návštěvnosti z vyhledávačů.

Co není součástí školení?

Školení je nabité informacemi a na jeho konci budete odcházet s hlavou plnou nových poznatků a nápadů. I tak necháme úplně stranou několik dalších témat, která už není reálné za jeden den stihnout ukázat ani vstřebat a pochopit. Na školení se tedy určitě nedostaneme k následujícím okruhům:

  • Vnitřní architektura Google Analytics a co jsou to Universal Analytics. Hodně navštěvované weby, vzorkování dat a co s ním.
  • Pokročilé úpravy a rozšíření měřicího kódu, 1st a 3rd party cookies, měření napříč subdoménami nebo více doménami, měření aktuálního počasí apod.
  • Enhanced Ecommerce - interpretace, implementace, oddělení do data importu. Doporučovací engine společně nakupovaných souvisejících produktů.
  • Vlastní dimenze a metriky, počítané metriky, rozsahy platností metrik, dimenzí nebo segmentů. Užitečné využití content groupingu a channel groupingu. Užitečná využití pokročilejších filtrů, regulární výrazy a vše související.
  • Měření skutečné čtenosti článků, odlišení skutečných čtenářů od těch, co text jen zběžně prolétli, podrobné měření sledovaného videa. Sledování chybových stránek na webu, sociálních tlačítek, interního vyhledávání včetně přímého využití našeptávače. Jak interpretovat reporty rychlosti webu. Jak měřit rychlost vlastních událostí ve stránce.
  • Measurement Protocol a měření přímo ze serveru, měření mobilních aplikací a mobilní analytika obecně. Postback URL pro aplikace.
  • Import vlastních dat do Google Analytics – náklady, storna, produktová data, metadata k článkům a další rozšiřující informace, sledování aktuálního počasí. Značkování kampaní s pomocí jediného parametru utm_id.
  • Práce s API pro získávání dat z Google Analytics ven. Sledování konkrétních uživatelů, jejich individuálního chování a historie. Segmentace a Adwords remarketing na konkrétní uživatele podle segmentačních dat spočítaných ve vašem interním systému.

Pokud vás podobná témata zajímají, přijďte na naše další navazující a opravdu hodně pokročilé školení Google Analytics pro fajnšmekry. Oba kurzy si také můžete objednat najednou v cenově zvýhodněném balíčku!

Co dostanete?

  • Celodenní školení nabité informacemi.
  • V prezenční variantě wifi přístup pro váš notebook (počítače nejsou v učebně k dispozici).
  • V prezenční variantě společný oběd a občerstvení během celého dne.
  • Prezentaci se slajdy z celého dne.
  • Dostatečný prostor pro společnou diskuzi a všechny vaše otázky.
  • E-mailovou konzultaci s lektorem dva týdny po školení.
  • Odkazy na další zdroje pro samostudium.
  • Repete za polovic.

Váš lektor

Jan Tichý

Honza se již řadu let zabývá poradenstvím v oblasti webové analytiky a Google Analytics. Je Google Certified Trainer. Spoluvlastní digitální agenturu Taste, kde je jako Chief Product Officer odpovědný za strategický, produktový a znalostní rozvoj společnosti.

Kurz je aktuálně nedostupný.

Nehodí se vám žádné z nabízených míst či termínů? Chcete obsah školení přizpůsobit na míru svým požadavkům? Zeptejte se nás nezávazně na možnost individuálního školení .